Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witajcie :)
Mam takie pytanie. Sporo tutaj o maszynach Singer 4423 , ale niestety nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania.
Otóż jestem kompletnym laikiem, jeśli chodzi o szycie. Jednakże dość szybko chłonę wiedzę i wierzcie mi mam ogromny zapał do pracy. Codziennie po 2-3 godziny ćwiczę ściegi, żeby mi szły prosto. Tę maszynę wybrałam dlatego, że nie chciałam już na wstępie się ''przejechać'' , a Singer 4423 ma dosyć dobre opinie wśród blogerek, poza tym plusem jest to, że nie ma problemu z przeszyciem kilku warstw materiału.
Pytanie kieruję do osób, które się znają.
1. Czy bębenek, w którym umieszczam szpulkę jest wyjmowany? W wielu maszynach widziałam jak dziewczyny wyjmowały bębenek, a nawet czyściły, a u siebie nie widzę możliwości, żeby to wyjąć. Fakt widzę przez przezroczystą klapkę, ile mi zostało nici na szpulce, ale gdyby coś nie daj Boże się działo no to jak go wyjąć? A może nie ma takiej potrzeby w tej maszynie?
2. Wiele się naczytałam o oleju do maszyn, o naoliwianiu maszyn? Czy przy tej maszynie również zachodzi taka konieczność? Jeśli tak, to czy czynność ta jest prosta na tyle, abym sama to zrobiła, jesli tak to w jaki sposób się to robi? Co jaki czas powinno się naoliwiać maszynę?
3. Dlaczego czasami wychodzą pętelki pod spodem materiału podczas szycia?
4. Raz miałam taką sytuację, że szyłam sobie normalnie, az tu nagle maszyna zaczęła bardzo plątać nitkę pod spodem, a szpulka w bębenku aż podskakiwała? Oczywiście wystraszyłam się i natychmiast przestałam szyć, szpulkę wymieniłam oraz ponownie nawlekłam górną nitkę.
5. Jak dbać o tę maszynę?
6. Czy stopki i igły od innych maszyn również będą pasować do Singera4423? Jeśli tak to np czy od łucznika będą pasować?
7. Czy to normalne, że po 2 dniach użytkowania złamała mi się igła, szyjąc 2 warstwy materiału?