Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Cześć.

Borykam się z pewnym problemem. Mianowicie falowanie materiału/gumki.

Jestem samoukiem i uszyłam majtki z lycry. Niby ubrane są w porządku ale zdjęte wyglądają trochę dziwnie.

To znaczy boczne paski falują się (zdjęcia w załączniku). Nie wiem czy to kwestia krojenia pasków (próbowałam i w szerz i z ukosa - efekt ten sam), tego że materiał jest tak bardzo elastyczny, tego że paski są zbyt wąskie, naciągania gumki czy całkiem czegoś innego.

Dodam że pasek między pośladkami wygląda dobrze, natomiast problemem są paski w obwodzie.

Proces szycia: zygzakuje taśmę lekko ją naciągając, potem overlock: naciągam z przodu i z tyłu (tak widziałam na YouTube wszywanie gumki), później składam materiał z gumką i przeszywam zygzakiem/potrojnym zygzakiem.

Przeczytałam że może dzieje się tak z powodu zbyt dużego nacisku stopki, zmniejszyłam je ale bez zmian. Również uważam żeby podczas naciągania gumki nie rozciągać materiału.

Ma ktoś jakieś pomysły co robię źle?

Edit. Dziwne jest to że falowanie występuje "tylko od dołu".

--- Ostatnio edytowane 2023-01-31 19:18:23 przez Jelly655 ---

Załączone obrazy

Obrazy zostały zmienione. Kliknij przycisk 'Opublikuj' aby zapisać te zmiany!
Pasek z tyłu. Pasek boczny potrójny zygzak próba 2 Pasek boczny zygzak próba 1
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Obejrzałam w związku Twoim problem ciut filmów. I widzę, że są różne szkoły co do tego jak gumę szyć w przypadku lycry. Ponieważ ty lekko naciągasz gumę, jak rozumiem przy każdym brzegu, może spróbuj przy tym wąskim pasku bez naciągania. Pomagaj odrobinę transporterowi ciągnąc delikatnie tylko z tyłu, za stopką


--- Ostatnio edytowane 2023-02-11 08:18:48 przez Fides ---
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Przy szyciu gumy, uczyłam się,początek trzeba przyszyć w drugą stronę. I gratuluję że "złapało",u mnie kraj nigdynigdy.
I nie da rady fastrygę?
________________________________________________________