Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witajcie.

Zdecydowałam się na zakup Merrylocka 689. Mam nadzieję, w przyszłym tygodniu dotrze :)
Chciałabym zamówić też kilka rzeczy (ew. odwiedzić Polimex?), żeby uprzyjemnić sobie szycie.
Pomyślałam też o zapasie igieł/nici, bo w mojej okolicy ciężko o wszelkie krawieckie akcesoria.
I w związku z tym mam pytanie.
Jakich igieł/nici używacie szyjąc ubrania na Merrylocku?
Szyję dużo dzianinowych bluzek, spódnic, czasami trafi się jakiś (nie dzianinowy :P) płaszczyk czy torebka.

Drugą ważną dla mnie kwestią jest informacja czy kupując tę maszynę decydowałyście się na późniejsze dokupienie stopek, oprócz tych 6 które są w zestawie? Nie chcę, żeby za miesiąc okazało się, że coś jest potrzebne, a ja o tym nie pomyślałam.

Jestem początkująca, bez szkoły, kursów i czasami ciężko mi zdecydować się na konkretną rzecz, bo zwyczajnie o niektórych sprawach związanych z szyciem nie mam pojęcia. Decyzję o zakupie maszyny podejmowałam przez jedyne 6 miesięcy :-) Dlatego będę wdzięczna za wszelką pomoc.
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Zacznę od stopek. Nakupiłam ich mnóstwo do mojego pierwszego owerloka - i nie skorzystałam przez 10 lat z żadnej! Przyszywanie gumy, koralików, szwy kryte i inne takie - jest dużo dokładniejsze i łatwiejsze korzystając z maszyny do szycia.

Druga rzecz - to domniemane szycie owerlokiem. Mało co da się nim uszyć od początku do końca - bo wielu rzeczy po prostu zrobić się nie da, a poza tym - to jak w punkcie pierwszym.

Owerloka używam wyłącznie do obrzucania brzegów i wykańczania podłożeń. Chociażby dlatego, że często mierzę i dopasowuję ciuchy w trakcie szycia, a owerlok - raz że utnie zapasy, dwa - że zużywa mnóstwo nici i prucie jest po prostu marnotrawstwem.

Igły zakładam standardowe, maszynowe, i szyje się nimi dobrze. Oczywiście - dobieram je w rozróżnieniu "dzianiny - tkaniny".