Wersja do druku

Świeżynek
Witam Wszystkich,
Od niedawna zafascynowało mnie szycie galanterii skórzanej. Szyję ręcznie oraz maszynowo na starym ale jakże wiernym Singerze ile mi tylko czas pozwala. Po renowacji maszyny i regulacji nie mam problemu z szyciem różnych płaskich skór poza szczególnym przypadkiem kiedy obszywam np portfel drobnym ściegiem i na przejściu z grubszej warstwy skóry na cienką maszyna "gubi" mi oczko. Stosuję nici poliestrowe MARS 40N i igłę 100 lub 120.Robiłem próby na niciach poliamidowych 40 i sprawa wygląda nieco lepiej ale szew jest daleki od doskonałości. Może mój przypadek jest typowy ale przyznam się bez bicia że jestem samoukiem i czasem potrzeba mi fachowej porady. Z góry dzięki za pomoc :) Pozdrawiam
Szpec od maszyn
Standardowe wyposażenie wymienne dla Singera 31k15 (31-15)przeznaczonego do szycia skór, to rolfus i dedykowane do niego ząbki oraz płytka ściegowa. Na początek sama wymiana stopki na rolfus powinna ułatwić przechodzenie na różne grubości skóry. Film prezentuje taki zestaw
https://www.youtube.com/watch?v=C93R32mqUFE
Stara Gwardia
Zakochałam się, gdzie ja mogę coś takiego nabyć do janomki :oczko:

http://goraloveszycie.blogspot.com/
Świeżynek
Dzieki Bogdanie za informacje,ten filmik ogladalem ze 100 razy.Dzisiaj wymienilem rolke w rolfusie i przysunalem ja maksymalnie do igly.Jutro potestuje moze to cos pomoże.Czy ktos w trakcie szycia skory ma podobny problem.?
Świeżynek
Rolfusy widzialem w sklepie bosmann.com.pl
Świeżynek
Niestety przysunięcie rolfusa zbyt blisko do igły powoduje przy przeszyciu plątanie nici. Minimalne przysunięcie pomogło przy gubieniu oczek ale niestety czasem ten problem dalej występuje.W najbliższym czasie poeksperymentuję z obniżeniem igły. Czas pokaże.
Stara Gwardia