Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witajcie, jestem zupełnie początkująca w temacie szycia dlatego postanowiłam na początek uszyć kilka poszewek na poduszki, może pościel dla dziecka, ponieważ uznałam, że to będzie najprostsze. No i na samym początku mam problem z wydawałoby sie prozaiczną rzeczą - jak wykroić kwadrat lub prostokąt, aby materiał miał zachowane kąty proste? Przeszukałam sieć w poszukiwaniu jakiejś wskazówki i jedyną radą, jaką udało mi się znaleźć było to, żeby materiał rozerwać wzdłuż nitki. Tak też zrobiłam - poodmierzałam sobie potrzebne długości obu boków i rozdarłam, po czym okazało się, że oba kawałki materiału na poduszkę wyszły krzywe, linie nie licoweały się, nie mówiąc już o zachowaniu kątów prostych. Czy powinnam sobie ten prostokąt odrysować od jakiegoś szablonu? Wiem, że pewnie wiele z Was roześmieje się gromkim śmiechem na te moje pytania, ale czuję się jak ślepy błądzący po omacku i liczę na to, że któraś z Was - doświadczonych krawcowych - mi coś podpowie. Pozdrawiam serdecznie!
Asia
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Najlepiej chyba użyć kątomierza skoro chcesz idealne kąty proste, to pierwsze co przychodzi mi do głowy. Wytnij sobie materiał z większym zapasem a resztę co Ci się nie pokrywa dotniesz do równości jakby coś poszło nie tak. Zawsze możesz kąty odrysować od jakiejś książki, zeszytu, teczki czy co tam masz pod ręką a potem połączyć je liniami prostymi odmierzając odpowiednie długości boków na wymiar poduchy
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Wystarczy duża ekierka lub kartka papieru (może być nawet gazeta) i linijka
Kartkę składasz na cztery - w miejscu złożenia na 99% powstanie kąt prosty a reszta to już kwestia wymierzenia i odrysowania na tkaninie.
________________________________________________________
"Inteligencja jest jak nogi, masz za dużo to się potkniesz" Terry Pratchett
Avatar użytkownika
Świeżynek