Wersja do druku

2 strony: 1 2 >

Świeżynek
Witam :)
od niedawna jestem posiadaczką overlocka firmy brother. do tej pory wszystko się udawało, ale ostatnio mam problem - przepuszczanie ściegu. Szyje materiały typu dresówka i problem pojawia się przy przeszyciu trochę grubszej warstwy, np szwu, czy przy wszywaniu wstążki satynowej. jak naprężenie nitki lewej igły jest ustawione na 3,4, to zszywa, ale na prawej stronie jest widoczna nitka (a tak raczej nie powinno być).
po ustawieniu większego naprężenia nitka nie chwyta i przepuszcza ścieg. przy szyciu dwóch warstw materiału ścieg jest w porządku. próbowałam już różnych kombinacji naprężeń i nie potrafię sobie z tym poradzić. proszę o pomoc bo już wymiękam
mam nadzieję, że w miarę jasno opisałam swój problem. dodam, że jestem samoukiem i nie znam się za bardzo na wyszukanej terminologii krawieckiej.
help!!!
Mistrzyni Krawiectwa
Nie mam takich problemów - bo zszywam maszyną, a owerlok służy mi tylko do obrzucania. Z grubymi warstwami radzą sobie bez problemu chyba tylko owerloki przemysłowe.

Ania

http://uczeremchypl.shoper.pl/

http://szycie-z-czeremcha.blogspot.com/

Stara Gwardia
Też nie miewam takich problemów, bo mój ower leci po wszystkim jak burza, ale kiedyś miałam nieprzyjemność z inną maszynerią która też się buntowała.

Mówisz ze kombinowałaś z naprężeniami, ale skokowo 3-4-5, czy tak o stopień obrotu 3-3,1-3,2-3,3-...?
Którą nitkę ci zrywa, zawsze tą od igły?
Spróbuj innych nici, igieł, i tych grubszych i cieńszych.
Masz regulację noża? spróbuj go odsunąć lub przysunąć(zmienić szerokość ściegu), czasem nawet takie rzeczy mają wpływ na efekty szycia.

Ja na zgrubieniach zmniejszam docisk, wtedy stopka płynnie przez nie przechodzi.

http://goraloveszycie.blogspot.com/
Zaaklimatyzowany