Wersja do druku

Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Witam,

Coś się stało maszynie mamy :/ ona mnie zabije (mama) :P.
Wszystko było w porządku dopóki nie nawijałam nici na bębenek. Nić została nawinięta poprawnie, zgodnie z instrukcją obsługi. Dalej szyłam sobie ściegiem prostym niestety gdy przełączyłam na zygzak okazało się że go nie ma!! Sprawdziłam wszystkie ustawienia, wychodzi na to ze nie działa dźwignia do zmiany szerokości ściegu :(.
Gdy zmieniam szerokość ściegu igła owszem przesuwa się w bok ale nie wraca do pozycji wyjściowej więc w rezultacie zygzaka nie ma :(

Podejrzewam że niektóre z was mają takie maszyny (instrukcje mam z '85ego), czy ktoś spotkał się z taką usterką? Czy naprawa droga jest? a może wystarczy rozmontować i nasmarować albo coś w tym stylu :( Albo może nie sprawdziłam wszystkich ustawień, zaczynam szyć więc nie znam się super. :(
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
moze nie tym przełączyłaś i tylko igłe przesunęłaś na bok?

odkręć górną pokrywę i nalej oleju do maszyn do dwóch dziurek z "knotami" i po kilka kropli do wszystkich dziurek mniejszych jakie zobaczysz, od razu możesz też nalać na dole ( a nawet zalecane byłoby oliwienie od dołu najpierw

naprawy starych łuczników nie są drogie tylko problem zaczyna być z mechanikami

aha zapomniałam dodać... mamy nie zabijają, one znają lepiej swoje maszyny i może zacznie szyć jak mama do niej usiądzie... maszyna mojej mamy tak miała, a teraz moja nie chce współpracować z mamą

--- Ostatnio edytowane 2011-04-24 21:42:13 przez wikuniakwl02 ---
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
dzieki :)
już jej powiedziałam, stwierdziła że musi ją obejrzeć :)
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Juli - wiesz już co się w maszynie zepsuło? Bo jedyne co mi na myśl przyszło to, że zamiast zmieniać szerokość ściegu, zmieniłaś położenie igły.