Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Cześć, mam na imię Anna. Jestem na tym forum pierwszy raz. Co rzuciło mi się w oko na wejściu, to że spora część z Was ma ogromną wiedzę - której szczerze Wam zadroszczę. Jestem całkowitym laikiem i nie potrafię nic uszyć ani nawet zacerować dziury. Marzę jednak o szyciu własnych ubrań które będą odpowiadały moim gustom (ciuchy ze sklepów mi się nie podobają ,a jak już coś mi się spodoba, to kosztuje fortunę..) Chciałabym (bardzo) nauczyć się szyć.. Na początek kupiłam maszynę do szycia 'Singer Heavy Duty 4432''. Nie potrafię jeszcze z niej korzystać , ale już ją pokochałam. Na youtube na kanale ''Singer Sewing Company'' pokazane są różne stopki, i jakie cuda można z nimi wyczyniać.. Od razu ogarnęła mnie żądza posiadania wszystkich tych stopek. Na razie oczywiście muszę opanować podstawy, całkowite podstawy obsługi mojej maszyny. Niemniej jednak chciałabym wiedzieć co sądzicie o ''podróbkach'' stopek do szycia. Z tego co się dowiedziałam, są oryginalne stopki Singer - kosztują po 50 dolarów, niektóre nawet więcej. Są też stopki takie jak te :

https://szyjposwojemu.pl/pl/p/Zestaw-48-stopek-MATIC-do-maszyn-do-szycia/306?utm_source=SI-GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=2019-07&utm_content=306#nclid=964a659ea83db56ab02a6f970fda7293

Czy jest jakaś róznica między markowymi stopkami od Singera a takimi ? Czy te stopki nie zepsują mi maszyny ? Kupić czy nie kupować ?

Być może jutro wybiorę się na szmateks szukać jakichś tanich starych przesieradeł i kawałków materiału. Planuję też zaopatrzyć się w podstawowe akcesoria - szpilki, nici, może uda mi się też znależć jakiś ołówek krawiecki. Kupiłam już nożyczki z Fiskarsa. Co jeszcze będzie mi potrzebne , żeby zacząć szyć i żeby sprawiało mi to przyjemność ?


Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Powitac , powitac :)

No proszę , niby nic koleżanka nie wie/nie umie a tu już na sam początek bardzo dobry wybór (Singer 4432).