Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Hej, zaczynam przygodę z szyciem chałupniczym. Potrzebuje maszynę, stebnówke wybrałam janome jeans 1800. Ale jeśli chodzi o owerlok to nie mam pojęcia.. nie znam się na nich :( w necie polecają janome ml744d. Proszę o pomoc :)
Avatar użytkownika
Świeżynek
Hej.
Też mam Janome Easy Jeans HD 1800. Szyję na niej dużo, różnorodne materiały (tkaniny, dzianiny, polary, drelichy i te różne lekkie, cienkie też) i daje radę. Przy zakupie sugerowałem się artukułmi na blogu Ultramaszyny i tam polecają tę maszynę właśnie do szycia chałupniczego lub początku własnej działalności. Cytuję tych, co się znają. Oczywiście polecam mieć do pomocy overlocka. Sam niedawno kupiłem i szycie nabrało rozpędu - tzw. ścieg overlockowy jednak to mordęga. Jedyne zastrzeżenie jakie mam to, że lejące się, delikatne dzianiny i niektóre gumki do maseczek zostają "zjedzone" przez maszynę - wchodzą w płytkę ściegową. Ale to maszyna wieloczynnościowa - piszesz, że potrzebujesz stębnówkę: maszyna domowa przeda ci się przy dziurce guzika, zygzaku, ewentualnie trójskoku. Jeśli chodzi o Twój cenny czas może lepiej wziąć stębnówkę przemysłową - chodzi o prędkość szycia. Domowa ma ok. 850 wkłóć na minutę, przemysłówka od 3000 wzwyż. Powiem szczerze, że jak kupiłem overlocka (1500 wkłuć na minutę), to Janomka wydaje mi się teraz wolna jak ślimak. Jakbym mógł to bym już przesiadł się na przemysłówkę :) No, ale kwestia miejsca...
Pozdrawiam
ps Jedno moje spostrzeżenie - warto inwestować w porządny sprzęt, zwraca się.
________________________________________________________
Szycie to jest życie
Avatar użytkownika
Świeżynek
Aha i overlock: jak chcesz coś z domowych, to Juki MO-654DE.
Ja kupiłem overlock 5 nitkowy (jak to tu nazywają)/coverlock Juki MO-735. Kwestia miejsca - jak zamierzasz na tym zarabiać, to nie ma czasu na bawienie się ustawieniami z covera na overlock. Obie ww. maszyny są z tej samej stajni, wytrzymałe, możesz je katować.