Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Cześć,

jestem nowicjuszem, mam Minervę 363d i pojawił się problem, którego nie mogę rozwikłać. Wszystko było w porządku i nagle maszyna przestała poprawnie szyć. Nie przypominam sobie, żebym zrobiła coś co miałoby to spowodować. Chodzi o to, że nitka z góry nie jest sztywna, tylko "chodzi" luźno, podchodzi do góry, pojawia się taki efekt jak na zdjęciu. Gdy zaczęłam szyć zanim to zauważyłam maszyna nie przesuwała materiału i nitki w materiale się zaczęły plątać. W tym momencie mam problem, żeby przełożyć nawet nitkę z dołu, bo nitka zaczyna się zaplątywać wokół bębenka i muszę cały rozbrajać. Dodatkowo podczas obracania koła ręcznego słyszę sprężynę, jakby była czymś zawadzana. Dźwięk się wydobywa z miejsca koło bębenka. Czy ktoś wie o co tu chodzi?

Załączone obrazy

Obrazy zostały zmienione. Kliknij przycisk 'Opublikuj' aby zapisać te zmiany!
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Na tym forum wielokrotnie był ten problem omawiany, trzeba poszukać i poczytać.

Tutaj też jest kilka możliwych rozwiązań:
https://szyj.pl/blog/7-rzeczy-ktore-powoduja-ze-maszyna-petelkuje-nici/

Poza tym na zdjęciu nie widzę problemu, tylko okolice bębenka i nić górną, nawet nie wiadomo, czy jest prawidłowo nawleczona, przez wszystkie punkty...
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Słyszysz hałas. Jaką sprężynę masz na myśli?

Nitkę dolną wcześniej wyciągałaś na wierzch nitką górną, tak?
Sprawdź czy ząbki transportera się unoszą do góry - kręcąc kołem zamachowym.

Avatar użytkownika
Świeżynek
Szukałam w innych wątkach i ogólnie w Internecie, ale nie znalazłam w nich mojego problemu.