Wersja do druku

2 strony: 1 2 >

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witam! Chciałem sobie uszyć płaszcz wuglądający mniej więcej jak na zdjęciu poniżej, z kapturem, długość do ziemi, lepszych zdjęć nie stety nie mam ;/



Jednak jestem totalnie początkujący i nie wiem nawet jak się za to zabrać, i ile zakupić materiału.
Mam 180 cm wzrostu i obwód w ramionach 112. Będe wdzięczny za jakiekolwiek rady ;)
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Z tego co widać na tym zdjęciu to raczej wygląda jak peleryna z kapturem a nie płaszcz :-S
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Świeżynek
No w sumie tak :) jak widać nawet na nazewnictwie się nie znam :D
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Jak szyje się klasyczny płaszcz z rewersem czy kołnierzykiem to krawce chcą dwie długości płaszcza plus 30 cm, ale przy kapturze ten plus chyba by musiał mieć przynajmniej te 50 cm. Zmierz długość płaszcza jaką chcesz mieć, dodaj zapas na szew na ramieniu i podwinięcie dołu, to razy dwa, obłożenia i rękawy wyjdą Ci z boku obok tyłu i przodu, potem dodaj jeszcze długość potrzebną na kaptur. Jakiś szablon musisz mieć z którego to wytniesz, nie wiem jaki duży chcesz mieć kaptur, ale podejrzewam że te 50 cm to już jest duży. Myślę że w miarę wyjaśniłam jak wyliczyć ilość materiału na to co potrzebujesz ;-)
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Świeżynek
Dziękuje za pomoc, właśnie znalazłem coś w necie, mógłby ktoś przejrzeć czy to wszystko jest jak powinno? Bo robione jest to przez jakiegoś fana i nie chcę zmarnować tyle materiału przez czyiś błąd. niestety jest po angielsku ;D
http://www.alleycatscratch.com/lotr/Things/FCloak/FCloak_pattern.htm
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Czyli to jest peleryna bez rękawów i bardzo dużym kapturem :p tyle z fotografii wiem, bo jeśli idzie o tekst to muszę tłumaczyć sobie w słowniku, za moich czasów w szkole był rosyjski ;-)