Wersja do druku

2 strony: 1 2 >

Avatar użytkownika
Stały Bywalec
Witam,
to mój pierwszy raz na forum i pierwszy post. Przeglądałam inne wątki i nie znalazłam tego co mnie nurtuje. Mianowicie próbuje swoich sił w szyciu męskiej koszuli. Jedyne konstrukcje jakie znalazłam to takie gdzie luz odzieżowy w klatce piersiowej wynosi 12cm (2x po 6cm). Daje to dość obszerne ubranie mimo, ze podpisana jest jako dopasowana. Mnie zalezy na na prawdę dopasowanej koszuli męskiej i nie wiem jakie luzy zastosować z przodu, w pasze i z tyłu. Tak by była przyległa ale by nie psuła sie układalność na figurze. Gdy zmniejszam je sama, tak się własnie dzieje. Jak zachować tu proporcje w tych luzach?? Proszę o pomoc lub odesłanie do stosownej literatury. Z tą niestety krucho ://
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Zasady w projektowaniu odzieży - a więc i w dodawaniu luzów - zmieniają się co kilka lat z modą. Dlatego regularnie wydawane są książki typu "Patternmaking for fashion design", a na nowe wydawnictwo przyjmowane są zapisy długo przed ukazaniem się książki na rynku.

Tu dla przykładu - książki tej samej autorki, pod tym samym tytułem, tyle że z różnych lat:

http://www.bookdepository.co.uk/category/2944?searchRefined=true&resetPage=1&category=2944&page=1&searchTerm=patternmaking&searchAddedTerm=helen+armstrong&submit=Go

Zatem - w książkach może być różnie, zależy na jaki rok trafisz ;-)

Wygląd na modelu się liczy - to przede wszystkim. I to, jak się w danym fasonie będzie czuł. Koszula luźna dla jednej osoby będzie dla kogoś innego o tych samych wymiarach nie do zaakceptowania jako niewygodna.

Gdy szyje się dla konkretnej osoby, szablon jest jedynie drogowskazem, a do celu dochodzi się po przymiarkach. ;-)

Ania

________________________________________________________
Arkę zbudowali amatorzy - Titanica zawodowcy.

http://uczeremchypl.shoper.pl/

http://szycie-z-czeremcha.blogspot.com/

Avatar użytkownika
Stały Bywalec
Dziękuję za odpowiedź, jednak nie do końca jest to to, o co mi chodzilo. Mianowicie w damskiej odzieży są modele np. dopasowanych bluzek i wiadomo jaki minimalny luz stosować w jakim miejscu, by zachować układalność. Natomiast nie spotkałam się z czymś takim w męskich konstrukcjach, które i tak są na wagę złota teraz.
I do tego dołożę jeszcze jedno zapytanie: Jak zdjąć miarę z mężczyzny o zapadniętej klatce piersiowej. Czy dokładnie po linii ciała, czy w miejscu, w którym się zapada miarka powinna być "w powietrzu"?
pozdrawiam
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Nie wiem na 100 procent, ale wydaje mi się, że skoro długość przodu u kobiet mierzy się przez biust, a do talii - w powietrzu, a nie przykładając miarkę do ciała pod biustem, to tak powinno być z zapadniętą klatka piersiową.

Ania
________________________________________________________
Arkę zbudowali amatorzy - Titanica zawodowcy.

http://uczeremchypl.shoper.pl/

http://szycie-z-czeremcha.blogspot.com/

Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Przyjmuję do wiadomości, że luz konstrukcyjny/konfekcyjny zależy od mody i indywidualnych upodobań klienta, ale co do zasady, to czy w danym modelu/konstrukcji luz generalnie jest stały dla wszystkich rozmiarów, czy rośnie liniowo,a może skokowo wraz z zwiększaniem się rozmiaru?
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Szybkie pytanie - ile wynosi / powinien wynosic luz konstrukcyjny w biodrach w spodniach męskich typu "bojówki" ?

Mówimy o prawdziwych bojówkach jak np. spodnie polowe typu MON 127 a nie o cywilnych pseudo-Rambo-gatkach :)

Może ktoś pracował przy szyciu takich sortów mundurowych ? Ewentualnie spodni roboczych zapewniających dużą swobodę manewru.

Zakładając że obwód bioder to 102 cm - 10 cm ? Tak się akurat składa że nie mam nic do wymierzenia...
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Stały Bywalec
Jeśli możesz poczekać to w poniedziałek mogę dać info o wymiarach spodni roboczych (uwaga, nie typowych polskich drelichów ale modele "żyjące" już kilkanaście lat !)
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Przyda się , jak najbardziej.

Wychodzi mi jakieś 10 - 12 cm. Jak na złośc "zużyłem" wszystkie swoje oryginalne bojówki (a nieoryginalne i moja produkcja są raczej dopasowane).

Po namyśle - jakbyś jeszcze zmierzyła stan z przodu i z tyłu - przy założeniu że to spodnie na 102 biodra & 96/98 pas.

--- Ostatnio edytowane 2016-11-13 11:55:54 przez Benedek ---
________________________________________________________
Avatar użytkownika
Stały Bywalec
Jasne, obmierzę i obfocę a jeśli będzie Ci odpowiadało to szablon na PW mogę podesłać w PLX do wydruku.
Praktycznie my nie używamy w pracy wymiaru obwodu bioder, tylko pas. Obwód bioder jest tylko kontrolny do sprawdzenia czy wymiary odpowiadają tabeli wymiarów.

--- Ostatnio edytowane 2016-11-14 01:48:21 przez Warmijka ---
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Fotki i wykroje mi w zasadzie mniej potrzebne. Najbardziej mnie interesi ten luz konstrukcyjny/konfekcyjny.

No z moich obliczeń wychodzi że 12/13 cm to w sam raz aby spodnie były luźne i umożliwiały swobodne bieganie/skakanie/kucanie etc. ale nie było efektu worka po ziemniakach.
________________________________________________________

2 strony: 1 2 >

Zaloguj się aby napisać odpowiedź.