Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witam Was kochane!
Jestem studentką i obecnie mam do zrealizowania projekt w ramach jednego przedmiotu.
We wspomnianym projekcie muszę opisać materiały i surowce niezbędne przy produkcji męskich koszul ( taką specyfikacje wybrałam sama, myśląc, że będę miała dostęp do informacji w pobliskiej szwalni, jednak "nie mają czasu"). Tu pojawia się moje pytanie! Czy któraś z Was mogłaby mi pomóc? Opisać jakie materiały i surowce ( poprzez materiały rozumie się wszystkie przedmioty, które pomagają w uszyciu koszuli np. naparstki, igły itp, natomiast surowce to to co zostaje w produkcie : guziki, nici.. ) wykorzystywane są w produkcji męskich koszul? Potrzebuję fachowego słownictwa ( o ile takie jest w tej dziedzinie:D ) i byłabym przeogromnie wdzięczna za pomoc!
Stworzyłam sobie sama listę tych rzeczy, które mi przychodzą do głowy i tak się ona prezentuje:
MATERIAŁY:
- naparstki ( są jakieś rodzaje napartsków?)
- wzory, szablony ( taka koszula chyba nie powstanie z głowy, musi mieć jakiś szablon?)
- nożyczki
- maszyny do szycia
- igły ( czy też dzieli się na jakieś lepsze/gorsze? Nazwy własne?)
- stół krawiecki
------------------------------
więcej mi do głowy na temat materiałów nie przychodzi:) Teraz :
SUROWCE:
- nici białe + kolorowe (czy tutaj powinno się uwzględnić ich grubości? Czy są różne klasy jakości nici?)
- guziki ( czy te przy koszulach mają jakąś własną nazwę?)
- tkaniny ( koszule są powiedzmy w 60 % z bawełny i tu pojawia się kolejne pytanie- są różne odmiany bawełny? Jakie? Reszta to poliester.)
-------------------------
Co do surowców też nie wiem co więcej dopisać:) Jeżeli któraś z Was jest w stanie uzupełnić tą listę to bardzo dziękuję za pomoc. Uratujcie mi tyłek, proszę!:)
Pozdrawiam!!
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
ha ha kojarzę takie projekty :D ale fakt dziwny produkt sobie wybrałaś :)

no to surowce: materiał, flizelina (usztywnienie do kołniezyna np), guziki, metka