Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witam serdecznie;)
Bardzo chciałabym uszyć sobie taką sukienkę jak mniej więcej widać na zdjęciu (tylko bez rękawów). Jestem początkująca, chociaż już pare sukienek uszyłam nie znam się jeszcze dobrze na materiałach. Czy mogę ją uszyć z elastycznego tiulu? I drugie pytanie- gdy już ją uszyję to muszę jakoś przymocować dżety (nie wiem czy na kleju czy do przyszycia- i nie wiem czy mi się nie popruje nic przez te dzety przy rozciągnięciu materiału. Poproszę o jakieś wskazówki, bo śnię po nocach o takiej sukience ;)
Pozdrawiam wszystkich;)

Załączone obrazy

Obrazy zostały zmienione. Kliknij przycisk 'Opublikuj' aby zapisać te zmiany!
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Elastyczny tiul - tak, a najlepiej taki mocniejszy, do kupienia w sklepach tanecznych. Droższy, ale zdecydowanie mocniejszy no i nie taki "szmatkowy", jak zwykły.

Dżety można przykleić klejem. Są też dostępne termo-dżety, powleczone od spodu warstewką specjalnego kleju. Rozgrzewa się je albo na stopie żelazka /kładąc pincetką szklaną stroną do żelazka/, albo układa na materiale i "przygrzewa" od góry - najlepiej mini-lutownicą modelarską.

Klejenie wcale nie jest łatwiejsze, bo klej się ciągnie i łatwo zabrudzić materiał.

Ania
________________________________________________________
Arkę zbudowali amatorzy - Titanica zawodowcy.

http://uczeremchypl.shoper.pl/

http://szycie-z-czeremcha.blogspot.com/

Avatar użytkownika
Świeżynek
Dziękuję ;)
A dżety naklejać na manekinie, kiedy sukienka będzie w miarę rozciągnięta czy na leżącą luzem? Żeby nie odpadły pod wpływem rozciągania i ściągania...
Avatar użytkownika
Administrator
Widziałam kiedyś jak dżety naklejano na gotową sukienkę - na manekinie. Wcześniej manekina oklejono folią spożywczą, żeby klej go nie zniszczył :)
________________________________________________________
* eTasiemka.net - tkaniny i pasmanteria :) rabat10 - z tym kodem zakupy tańsze o 10%

* Susanna szyje - mój blog :)