Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Hej,

Szyję (rzeczy damskie, głównie dla siebie) i podglądam forum już od jakiegoś czasu. Aktualnie szyję pierwsze spodnie męskie z Burdy 11/2009 i mam problem z wykrojem... Po zdjęciu wymiarów z chłopaka (wg Burdy rozmiar 46 przy wzroście 184, czyli dla rozmiaru 56), przerysowaniu, wycięciu i uszyciu próbnych spodni (z tańszej, ale podobnej grubości tkaniny niż docelowa), okazuje się, że przy siadaniu się zsuwają, tj. krok spodni zostaje 3 - 5 cm niżej niż "powinien" być. Z tego, co zauważyłam, to ten sam problem chłopak ma ze spodniami "z wieszaka", niezależnie od rozmiaru (testowane były jeansy w rozmiarze W31 - W34 ze średnim stanem; wysokiego, czyli 30 cm z przodu, 40cm z tyłu nie znaleźliśmy).

Wydaje mi się, że przyczyną mogą być szersze uda, ale takiego wymiaru w Burdzie nie ma i nie mam jak go porównać ze zdjętym z chłopaka. Poza tym, jako że nie znam się za bardzo na konstrukcji odzieży męskiej, nie wiem, jak dostosować wykrój do wyższej osoby (z taką modyfikacją dla kobiety nie mam większych problemów).

Wypróbuję jeszcze wykrój z http://www.papavero.pl/wykroje-do-pobrania/618-gotowy-wykroj-spodnie-mskie.html ale jestem ciekawa, czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem i wie w którą stronę iść, aby go rozwiązać.

Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki...
Avatar użytkownika
Stały Bywalec
jezeli taki problem jest z udami to żadna forma nie bedzie dobra.trzeba nanieść na formę poprawki czyli:
1.zmierzyć obwód uda w najszerszym miejscu i do przodu i tyłu fofrmy dodać tzw "luz" (tak jak przy stopniowaniu ) tylko że myślę ze to będzie gdzieś ok 4 cm- już kiedyś robiłam taką formę (szkoda że nie mam aparatu pod ręką ....:-) może póżniej wkleję fotkę jak to wyglądać powinno)
________________________________________________________
szycieeli
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa