Wersja do druku

Świeżynek
Chodzi mi o czas.. dobrze by było gdyby ktoś mi szybko i sprawnie wytłumaczył pewną kwestię...Rzecz dotyczy zdejmowania miar. Jestem po kursie ale dawno już miary nie zdejmowałam i w swoim złotym zeszyciku znam wszystkie miary oprócz dwóch...:beczy: :bezradny:
powiedzcie mi łaskawe krawcowe jak zmierzyć hasło: "wysokość gorsu" oraz "szerokość przodu".. Dziękuję z góry najmocniej jak umiem za odpowiedzi! :) pozdrawiam :):)
Mistrzyni Krawiectwa
Nie jestem krawcową z wykształcenia, ale na potrzeby tego postu przewertowałam Hanusową [1986], Kowalczyka [1982] i Bily-Czopową, Mierowską [1990]. Przez jakiś czas korzystałam z Hanusowej i uważam, że to niezła książka

Wysokość gorsu
Hanusowa mierzy wysokość gorsu od siódmego kręgu szyi przez najwyższy punkt gorsu i oczywiście dalej do talii, potem od tej miary odejmuje długość podkroju szyi tyłu.
Kowalczyk z kolei nakazuje mierzyć od ramienia do najwyższego punktu biustu i to jest chyba rozsądniejsze i łatwiejsze.

Szerokość przodu
Miarę tę zdejmuje się w odległości 5-8 cm od nasady szyi (tam gdzie widać kości obojczykowe) w linii poziomej nad linią biustu, ale jest problem z punktami, między którymi się mierzy, bo nie są widoczne na kośćcu. Można wymacać miejsce gdzie zaczyna się pacha (przy wcięciu) i mierzyć między tymi punktami.
Najlepiej chyba byłoby założyć dopasowany, ale nie obcisły, podkoszulek albo inny łaszek, który wyraźnie dobrze leży i zmierzyć tę odległość między nasadami rękawa.

Wysokość gorsu
Hanusowa mierzy wysokość gorsu od siódmego kręgu szyi przez najwyższy punkt gorsu i oczywiście dalej do talii, potem od tej miary odejmuje długość podkroju szyi tyłu.
Kowalczyk z kolei nakazuje mierzyć od ramienia do najwyższego punktu biustu i to jest chyba rozsądniejsze i łatwiejsze.
Odnawiam wątek ponieważ potrzebuję zdjąć z siebie miarę i mam pewne wątpliwości: