Wersja do druku

2 strony: 1 2 >

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witam was wszystkich bardzo gorąco,dopiero co się tu zarejestrowałam ,a to dlatego ,że mam w planach nauczyć się szyć na maszynie.Jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o maszyny do szycia,a planowałam sobie kupić (używaną),ale wczoraj teściowa zaproponowała oddać w moje ręce jej starą maszynę nożną prawdopodobnie Singera ,ale nie jestem pewna ,bo nie widziałam jej na oczy ,a teściowa pewnie nawet nie pamięta.I moje pytanie jest takie czy jeśli zaczynam dopiero ,to lepiej kupić elektryczną nowszą maszynę ,czy na nożnej też się mogę uczyć? Nawet nie wiem ,czy ona szyje? Ale mam zamiar dziś lub jutro to sprawdzić,wiem że parę lat stoi nie używana,ostatnio szyła na niej moja szwagierka,ale skąd będę wiedziała,czy nie należy jej ustawić? Bardzo proszę o pomoc was z dużo większym doświadczeniem niż ja;)Czekam niecierpliwie na osoby ,które mają cierpliwość i chęci na wytłumaczenie mi paru rzeczy i odpowiedzi na moje pytania. Milena
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Witaj Milenka,
Maszyna od cioci to super maszyna te SINGERY przyzyja jeszcze kilka pokolen. Jedyny problem to taki ze bedziesz musiala nauczyc sie skoordynowac wiecej ruchow, tj. jednoczesnie szyc i pedalowac :) Jezeli wolisz troche wygodniejsze rozwiazania no to nalezaloby zaopatrzyc sie w maszyne elektryczna.

Tak czy siak generalnie nie ma roznicy na czym sie uczysz.

Scieg w wiekszosci tego typu maszyn mozna ustawic ( czego niestety nie moge zrobic w moim "prosciutto" Brother XL-2220).

Prawidlowy scieg wyglada tak, ze wiazanie nitki z bebenka i tej gornej nitki ze szpulki musi byc pomiedzy jedna warstwa a druga tkaniny lub w srodku jezeli szyjesz po jednej warstwie. Jezeli maszyna przeciaga wiazanie na wierzch to scieg jest zly (mowi sie wtedy ze maszyna petelkuje). No i oczywiscie tkanina nie moze sie marszczyc w miejscu szycia, jezeli tak sie dzieje to prawdopodobnie ktoras z nitek jest za bardzo naprezona.