Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witajcie! :)
Jestem studentką psychologii i w przeciwieństwie do Was nie mam bladego pojęcia o szyciu ;). Myśl, że mogłabym się tym zająć hobbystycznie zakiełkowała w mojej głowie w wakacje i obiecałam sobie, ze po jesiennych egzaminach spróbuję zrealizować to marzenie. Od ponad tygodnia zbieram burdy, przeglądam Wasze forum, szukam informacji na temat szycia. Mam w sobie dużo zapału, ale i strach, że nie dam rady... (oglądanie Waszych dzieł nasuwa mi jedynie myśl "niemożliwe, żebym osiągnęła taki poziom!" ;) jesteście naprawdę niesamowici :)).
Poprosiłam Mamę, żeby przekazała mi podstawy obsługi maszyny do szycia i w najbliższym czasie zapewne to się stanie. Dziś jednak spanikowałam na wieść o tym,że do pewnych rzeczy, krojów potrzebny jest overlock... I tu moje pytanie - czy na zwykłej maszynie da się "poszaleć", czy też ma ona dziś niewiele do zaoferowania?
Proszę, trzymajcie za mnie kciuki, żeby mi starczyło chęci i zapału ;)
Avatar użytkownika
Świeżynek
Witaj!
Nawet nie wiesz, jak bliskie są mi Twoje obawy - sama kilka miesięcy temu myślałam, że szycie to czarna magia i wiedza tajemna :) Patrzyłam na te cudowności z Burdy, czytałam blogi i to forum i wciąż nie miałam odwagi, by zacząć.
Najważniejsze, to przełamać się i siąść do maszyny (mnie nawlekania i podstawowej obsługi nauczył mąż :)), poszyć prosto i krzywo, różnymi ściegami, potem jakieś woreczki, saszetki - coś prościutkiego. Ja zabrałam się za uszycie poszwy na kołderkę dla córeczki, której się wtedy spodziewałam - nie było to trudne, po prostu musiałam tylko uważać, żeby materiał szedł prosto :) Potem zebrałam się na odzoś trwagę i uszyłam polar z Burdy - z Krótkiego Kursu Szycia, tam, gdzie wszystko jest narysowane. I tak to idzie!
Ja też sądziłam, że overlock jest niezbędny, ale okazuje się, że jest to co prawda ułatwienie, lecz nie ma tragedii bez tego ustrojstwa.