Wersja do druku

2 strony: 1 2 >

Świeżynek
Witam wszystkich serdecznie!!
Jestem bardzo początkującym szwaczem ;) a mój problem wygląda tak... Dostałam w spadku po koleżance maszynę, model jak w temacie, darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda, no ale... ;) podczas pierwszego szycia zmęczyła się i zaczęła dymić, oddałam ją do naprawy, Pan oddał mi ją po tygodniu mówiąc, że wszystko w porządku, wyczyszczone, wyregulowane i naprawione, ponieważ ta maszyna stała bez użytku kilka lat u koleżanki. Miała być teraz w stanie fabrycznym. Wczoraj znów zasiadłam do szycia, na początku ślicznie obszyłam sobie dół bluzki, po czym zaczęła mi się plątać nitka... od strony dolnej wychodziły pętelki nitki górnej, co łatwo zauważyłam, bo szyłam dwoma kolorami. Potem nitki w ogóle zaczęły się plątać, w pewnym momencie maszyna zabuczała i wciągnęła nić do środka. Rozebrałam ją, wyciągnęłam wszystko, usunęłam niteczki i złożyłam, a teraz... gdy naciskam na pedał silnik buczy, ale maszyna się nie rusza, ani igła ani nic. Poza tym gdy chcę wyciągnąć dolną nitkę, poruszając igłą (wiecie, co co chodzi? ;) nie wiem, jak to porządnie napisać ;) ) to coś tam się często blokuje...

zastanawiam się, czy ktoś ma taki problem, czy może wie, czy to coś poważnego... oczywiście znów wybieram się do serwisu, ale poważnie zastanawiam się nad kupieniem nowej, porządniejszej... Może to moja wina, bo dopiero zaczynam szyć, tylko nie wiem w sumie, co źle zrobiłam... :) Byłam ostrożna i delikatna ;)

Bardzo dziękuję za odpowiedzi, pomoc i sugestie!!

pozdrawiam Was wszystkich!! :)
Mistrzyni Krawiectwa
Wina była zdecydowanie twoja - źle założona nitka, raczej górna, a być może i obie. A teraz jakiś strzępek wkręcił się w maszynę, trzeba wyjąć bębenek, zdjąć płytkę ściegową i porządnie pędzelkiem wymieść wszystko z zakamarków mechanizmów.

Nie czuj się jakoś szczególnie zestresowana - to typowe błędy obsługi ;-)

Ania

http://uczeremchypl.shoper.pl/

http://szycie-z-czeremcha.blogspot.com/

Świeżynek