Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witam wszystkich i od razu proszę o radę.Jestem bardzo zieloną "krawcową".W zasadzie uszyłam dla siebie chyba ze dwie spódnice i jedne spodnie takie bardzo ,ale to bardzo proste.Od dwóch dni zaglądam na forum jako gość i na nowo zachciało mi się nauczyć szyć, ale nie bardzo wiem jak w materiale rozpoznać wątek i osnowę, a podobno to jest bardzo ważne w szyciu.Chciałabym uszyć spodnie i bluzkę takie do chodzenia po domu, ale z racji tego ,że jestem okropnym zmarźlakiem chcę uszyć z polaru, coby mi było ciepło. Podpowiedzcie jak tą osnowę i wątek rozpoznać właśnie na polarze. :)
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Witaj :D

"Tkaniną nazywamy wyrób płaski utworzony z dwóch układów nitek osnowy i wątku. Osnowa przebiega wzdłuż tkaniny, a wątek prostopadle do niej. Osnowa i wątek przeplatają się ze sobą wg określonego porządku, który nazywa się splotem"

co do polaru nic nie napiszę, bo się na tym nie znam...:(
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
krawcy z wykształcenia mogą polemizować z tym co napiszę. Przyjmę wszelkie uwagi, jeżeli się mylę. :)

Otóż, polar traktuję jak dzianinę, tyle, że grubą i niestrzępiącą się. Jak obejrzysz kawałek - rozciąga się wszerz. Pamiętać trzeba o zachowaniu nitki prostej - wtedy uszyte rzeczy lepiej się układają.
Mnie się dobrze go szyje za pomocą igieł do dzianin - złotych.
Mam starego Łucznika, z dwoma ściegami, więc zszywam poszczególne elementy zygzakiem. W nowocześniejszych maszynach są ściegi elastyczne.
o ile dobrze pamiętam, mieliśmy na Forum, w dziale Problematycznie, rozmowę nt polaru, jak go szyć; poszukaj :)
Avatar użytkownika
Świeżynek
Dzięki. Poszukam. A powiedz jeszcze jakich nici używasz do polaru, podobno to też jest ważne. Ja przepraszam że się tak dopytuję, ale jak już pisałam na początku jestem raczej zielona w szyciu. Tyle tylko,że mam dużo chęci żeby się nauczyć. Kto wie może mi się uda i jeszcze będzie ze mnie "krawcowa":D
Avatar użytkownika
Świeżynek