Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Dzień dobry wszystkim. Jestem początkująca i szukam pomocy w doborze maszyny ;).
Planuję zakup maszyny do szycia do maks. 800 zł. Wolałabym, żeby kosztowała ok 600 zł, ale jeśli istnieje maszyna spełniająca moje kryteria w cenie 800 zł to wolę dopłacić, bo to ma być zakup na lata, a szyć chcę często.

Zastosowanie i plany:
- sukienki dla mnie, dla siostry
- sukienki dla dziewczynki
- może bielizna, typu stanik materiałowy, miękki z koronkami, itd. (delikatne materiały)
- przeróbki ubrań (podszywanie jeansów, skracanie spódniczek, itd.)
- szycie torebek pikowanych na plażę z grubszych materiałów,
- szycie poszewek na poduszki, do ogrodu na krzesła, itd. (np. pikowanie, marszczenie, by tworzyć falbanki, ale to już chyba osobna stopka do marszczenia).

Planuję szyć często. Chłopak jest w wyjazdach, mam wolne mieszkanie, dużo czasu po pracy, ogromny zapał do szycia, wiem, że mi się nie znudzi. Miałam okazję szyć na starej maszynie mamy i pochłonęło mnie to całkowicie na kilka dni, po czym maszyna się zepsuła, była ok. 30letnia i nie miała żadnych funkcji, które mają obecnie maszyny.

Chciałabym, żeby maszyna była wyposażona w:
- ścieg overlokowy, potrójny zygzak i inne podstawowe, kilka fajniejszych ozdobnych, do wariacji przy sukienkach dla dziewczynek czy poszewkach,
- wolne ramię
- automatyczne nawlekanie nitki
- dobre oświetlenie
- regulowany docisk stopki
- obcinacz nitki by się przydał
- najlepiej by miała bębenek zakładany od góry, nie z boku, czytałam, że jest to praktyczne rozwiązanie (?)
- metalowe podzespoły
- by była stosunkowo cicha
- by można było do niej dobrać fajne stopki, np. stopkę do marszczenia tkaniny, i inne ciekawe i praktyczne, zależy mi też na dostępności różnych ciekawych stopek, akcesoriów.

Póki co, po analizie maszyn w internecie zastanawiam się nad Husqvarną E10, E20 lub Singer 4423 Heavy Duty- co o tym sądzicie?
Może jeszcze jakaś inna? Na co jeszcze mogłabym wrócić uwagę?
Pozdrawiam!