Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Cześć,
Korzystam z maszyny podanej w temacie, jestem bardzo początkująca, ale przez pewien czas wszystko działało Ok. Ostatnio kompletnie nie da się szyć, niezależnie od ustawień góra ściegu wygląda dobrze, a z dołu wychodzi pełno nici.
Z tego co zrozumiałam jeśli brzydko jest z dołu to znaczy, że górna nić ma złe napięcie, ale dzieje sie tak na każdym ustawieniu.
Rozbierałem juz maszynę czyscilam i oliwiłam.
Czy istnieje możliwość, ze ten problem wynika z szybkości obrotów silnika, ostatnio spalił mi się pedał wiec kupiłam nowy, wydaje mi się, że teraz maszyna działa szybciej (mniejsza kontrola).
Avatar użytkownika
Administrator
W maszynie mojej przyjaciółki też od spodu wychodziły splątane nitki - okazało się, że w naprężaczu "nie odbiła" sprężynka podczas przewlekania nitki górnej. Może u Ciebie to samo?
________________________________________________________
* eTasiemka.net - tkaniny i pasmanteria :) rabat10 - z tym kodem zakupy tańsze o 10%

* Susanna szyje - mój blog :)

Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Może coś że sprężynką. A może jest w środku brudny. Akurat tutaj dobrze widać talerzyki, przy podniesionej stopce do góry, wyczyść naprężacz złożoną szmatką, ruch jak przy piłowaniu, można na grubej nitce zawiązać supełek i parę pary przeciągnąć pomiędzy talerzykami.

I nawlekaj maszynę przy podniesionej stopce, wtedy nitka wchodzi pomiędzy talerzyki poprawnie. I proszę zajrzyj do mojego poprzedniego wpisu, tam pokazałam zdjęcia jak przeprowadzona jest nitka przez naprężacz prawidłowo.

https://ekrawiectwo.net/board/thread/122571/lucznik-451/?page=1#post-122587

--- Ostatnio edytowane 2020-05-03 13:39:46 przez Fides ---
Avatar użytkownika
Świeżynek
Dziękuje! Przeczysciłam i przełożyłam, okazalało się też, że igła była założona krzywo, teraz działa perfekcyjnie.:)
Avatar użytkownika
Administrator
No masz i znalazło się trzecie rozwiązanie :D
________________________________________________________