Wersja do druku

2 strony: 1 2 >

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post, z góry bardzo Wam dziękuję za pomoc.

Ostatnio przyszedł mi do głowy, żeby sobie coś uszyć. Oczywiście nie cokolwiek, a konkretne rzeczy. Pożyczyłem maszynę Necchi 559 i zaczęła się nauka i zabawa w jednym.
Pierwszą rzecz, którą zaplanowałem sobie uszyć już zrobiłem, jak to na pierwszy raz - szału nie ma, ale jest i jest zrobione samodzielnie, a to cieszy.

By uniknąć niedomówień - tak jestem zupełnym amatorem i właśnie zacząłem się uczyć.
Bardzo szybko poznałem ograniczenia wspomnianej maszyny, stąd w głowie pojawił się pomysł na używaną przemysłową stębnówkę.

Najpierw napiszę do czego chciałbym używać maszyny:
- szycie cienkich i bardzo cienkich tkanin (poliester, nylon itd.)
- szycie grubszych tkanin jak kordura,
- szycie pasów parcianych (polipropylen, poliamid), zakładam, że nie potrzebuję więcej, niż możliwość przeszycia 3 bądź 4 pasów po 1-1,5mm grubości (maksymalnie 4-5mm).

Jak będę używał maszyny:
- czysto hobbystycznie, do tworzenia rzeczy na własny użytek,
- możliwe, że jak znajomym się spodobają moje rzeczy, to, że dla nich też będę szył,
- podsumowując, nie potrzebuję urządzenia, które będzie pracować na 3 zmiany, przez cały rok. Szacuję, że maksymalnie w tygodniu maszyna będzie pracować przez 10, może 15h.

Z racji powyższych założeń - nie liczę na zwrot pieniędzy przeznaczonych na zakup maszyny, ale też go nie wykluczam. Co za tym idzie, nie chciałbym przeznaczać na ten zakup wysokich kwot - chciałbym się zmieścić w 1000.

Jednym z kolejnych wymagań jest zasilanie 230V i tego nie przeskoczymy ;)

I teraz zaczyna się lista pytań.

1. Na jakim, transporcie się koncentrować przy wyżej opisanym przeznaczeniu?
2. Najczęściej oferowane maszyny to juki, pfaff, siruba, brother - czy, któreś marki bądź modele należy omijać? Tak jak napisałem maszyna będzie pracować na ułamek możliwości, ale oczekuję trwałości.