Wersja do druku

3 strony: 1 2 3 >

Avatar użytkownika
Świeżynek
Jestem początkującą krawcową, jeżeli tak można nazwać moje amatorstwo. Zgłaszam się do Was z problemem za dużych spodni. Schudłam, a spodnie są klasyczne, więc czemu by ich nie zmniejszyć. Za bardzo jednak nie wiem czy zabierać się do zwęzenia ich po bokach, czy na "siedzeniu".Przeczytałam na forum o zwężeniu typowo "na siedzeniu", gdy jest duża różnica między biodrami a talią, ale nie w tym rzecz. Spodnie po prostu na mnie "wiszą".
Jeżeli miało by to pomóc,są to spodnie luźne, "lejące" i takie bym je chciała zostawić. W składzie jest wiskoza, poliester i elastan.
Proszę pomóżcie.
Z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Włóż je na siebie i zepnij szpilkami po bokach. Prawdopodobnie będzie dobrze wyglądało i zdecydujesz się na zwężenie po bokach.

/Zwężenie po siedzeniu jest konieczne np. wtedy, gdy spodnie mają krój dżinsów, z kieszeniami z przodu i np. nitami na brzegu kieszeni. Zwężenie takich spodni po bokach będzie się równało likwidacji nitów - a nie zawsze właściciel spodni to zaakceptuje. Poza tym kieszenie po zwężeniu mogą się okazać śmiesznie małe, co też nie będzie dobrze wyglądało./

Przy sporej różnicy rozmiarów może się okazać koniecznie skrócenie wysokości górnej części spodni, szczegól-
nie siedzenia. Czyli - podcięcie ich z tyłu od góry.

Ania
________________________________________________________
Arkę zbudowali amatorzy - Titanica zawodowcy.

http://uczeremchypl.shoper.pl/

http://szycie-z-czeremcha.blogspot.com/

Avatar użytkownika
Świeżynek
Przede wszystkim dziękuję za radę. Spodnie założyłam na siebie, odznaczyłam ile mam ująć. I zwęziłam jednak po siedzeniu. Stwierdziłam, że skoro mają tak szeroką nogawkę "z natury" i są na kant, to trudniej mi będzie dopasować je po przerobieniu. Tak czy inaczej spodnie leżą idealnie. Trochę problemu sprawiło mi przerobienie, tzn. zmniejszenie paska.