Wersja do druku

Avatar użytkownika
Świeżynek
Witam,
Jestem całkiem początkująca w szyciu. W zasadzie zakupiłam dopiero co maszynę w Lidlu i mam problem z ustawieniem programów, z reguły zawsze mam za luźny, albo za ciasny. Dolna nić mi się plącze. Na internecie jedyne tutoriale to jak założyć nić, to umiem poprawnie, ale czy mogłabym prosić kogoś żeby mi wytłumaczył co jak ustawiać, żeby w ogóle zacząć przygodę z szyciem?

Załączone obrazy

Obrazy zostały zmienione. Kliknij przycisk 'Opublikuj' aby zapisać te zmiany!
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Witam izuu000,
Pierwsza rzecz to przeczytanie instrukcji i nauka, gdzie są poszczególne pokrętła, co i jak się ustawia, nawleka.
Druga to prawidłowe poprowadzenie górnej nitki oraz prawidłowo włożona szpuleczka do bębenka.
Trzecia to ustawić maszynę - ustawienia podstawowe: ścieg prosty, regulacja naprężenia górnej nitki (na początku można ustawić na 4). Polecam do nauki nawleczenie dwóch różnych kolorów nitek (edit: górna nitka inna, do bębenka inna) oraz próbowanie na kawałku tkaniny - na przykład stare płócienne prześcieradło. Dwa kolory pozwolą Ci się nauczyć ustawiania odpowiedniego naprężenia górnej nitki. W instrukcji jest o tym mowa.

Tutaj na podobny temat się wypisałam : )
https://ekrawiectwo.net/board/thread/58495/bardzo-glebokie-problemy-bardzo-poczatku/?page=68#post-122173

--- Ostatnio edytowane 2020-02-18 19:35:13 przez Fides ---



--- Ostatnio edytowane 2020-02-20 18:45:24 przez Fides ---
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
A gdyby się okazało, że nie posiadasz instrukcji po polsku (tak bywa),
tutaj ją znajdziesz - kliknij
załączyła ją pod postem, jako plik pdf, trukwa : )


--- Ostatnio edytowane 2020-02-18 19:57:57 przez Fides ---
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
A co to za maszyna z zygzakiem razy 50 ... tylko, jeśli wolno spytać, i ile to cudo kosztuje? Szmirka moim zdaniem, ale co "karma to karma"...
________________________________________________________