Wersja do druku

2 strony: < 1 2

Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
________________________________________________________
"Inteligencja jest jak nogi, masz za dużo to się potkniesz" Terry Pratchett
Avatar użytkownika
Stara Gwardia
Ubiegłaś mnie, właśnie miałam wkleić ten sam link:)
Avatar użytkownika
Świeżynek
Znam ten kurs zwężania nogawek:) nawet dziś wspólnie z równie niedoświadczoną koleżanką analizowałyśmy obrazek po obrazku i się zastanawiałyśmy gdzie ten tył jest szerszy?? na ostatniej fotce to widać, ale wcześniej wydaje mi się jakby Arthur równiutko wymierzył przód z tyłem i zszywał... Poza tym to upięcie na klientce profesjonalne i potem rozrysowanie... wow! Też bym tak chciała. Może więc czegoś, co dla szyjących jest oczywiste, ja nie widzę na tych obrazkach?? Ewidentnie "nie łapię" tego :(
Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Artur zwężał każdy szew osobno, zbierając po tyle samo materiału i z przodu i z tyłu. Ważne tutaj są zdjęcia z pruciem i rozprasowywaniem. Dziewczyny prawdopodobnie to co usiłujecie zrobić to przesunięcie linii szwu ale to nie w tym wypadku.

--- Ostatnio edytowane 2014-01-07 07:07:59 przez agaaffek ---
________________________________________________________
"Inteligencja jest jak nogi, masz za dużo to się potkniesz" Terry Pratchett
Avatar użytkownika
Świeżynek
Artur zwężał każdy szew osobno, zbierając po tyle samo materiału i z przodu i z tyłu. Ważne tutaj są zdjęcia z pruciem i rozprasowywaniem. Dziewczyny prawdopodobnie to co usiłujecie zrobić to przesunięcie linii szwu ale to nie w tym wypadku.
Każdy szew osobno, więc oddzielnie zewnętrzny i wewnętrzny? Nawet nie wiem o co chodzi z "przesunięciem linii szwu" ;( Jestem zielona w temacie. Czy ktoś może mi tak łopatoligicznie wyłuszczyć jak to zrobić krok po kroku? Teraz coś mi przyszło do głowy... sprostujcie, jeśli źle myślę. Otóż...
1. zaznaczam na spodniach o ile mam je zwęzić, i zaznaczam to na przedniej nogawce, np. rysuję kreskę
2. zaczynam od wewnętrznego szwu. układam równo i zszywam. Nadmiar do obcięcia
3. teraz szew zewnętrzny. Nie mogę tu zszyć równo po linii, którą zaznaczyłam, bo tył nie byłby szerszy... i co dalej?
Jaki jest wg Was najlepszy sposób zaznaczenia, na sobie, o ile cm spodnie zwęzić?

Avatar użytkownika
Mistrzyni Krawiectwa
Artur zwężał każdy szew osobno, zbierając po tyle samo materiału i z przodu i z tyłu. Ważne tutaj są zdjęcia z pruciem i rozprasowywaniem. Dziewczyny prawdopodobnie to co usiłujecie zrobić to przesunięcie linii szwu ale to nie w tym wypadku.
3. teraz szew zewnętrzny. Nie mogę tu zszyć równo po linii, którą zaznaczyłam, bo tył nie byłby szerszy... i co dalej?
Jaki jest wg Was najlepszy sposób zaznaczenia, na sobie, o ile cm spodnie zwęzić?


Jak ułożysz materiał tak, żeby krawędzie przodu i tyłu się pokrywały (przed obcięciem) i zszyjesz po linii to tył będzie szerszy. Proponuję najpierw sfastrygować nogawki i przymierzyć spodnie i po zszyciu też przymierzyć zanim obetniesz zapasy szwów. Upinanie na sobie to raczej kiepski pomysł lepiej wziąć na wzór rurki które się nosi.
________________________________________________________
"Inteligencja jest jak nogi, masz za dużo to się potkniesz" Terry Pratchett
Avatar użytkownika
Krawiec-Filozof
Wielokrotnie zwężałem spodnie z tej prostej przyczyny, że jestem raczej chudoszczawy i na moim suchym tyłku większość leży źle. Są dwie marki - Wrangler i Lee, których spodnie zawsze zakładam i pasują. Mają tak wymodelowany centralny podkrój tyłu, że po prostu trzymają się na mojej sylwetce bez talii. Reszta zjeżdża mi z tyłka zawsze i jeśli są tego warte - to przerabiam, ale jeśli nie, to idą do pocięcia na gorsety, topy i co tam sobie jeszcze dziewczyny mogą wymyślić... :)

Zawsze przeróbkę zaczynam od oceny, czy bardziej mi zawadza nadmiar po zewnętrznym szwie, czy raczej wewnętrznym?
Trzeba przy tym pamiętać, że samo zwężenie po zewnętrznym szwie może zostawić "worek" w kroku, poza tym zwęża wloty kieszeni, co może się docelowo okazać niewygodne.
Natomiast zwężenie po wewnętrznym szwie może zostawić na biodrach mało estetyczne buły.
U mnie przeważnie okazuje się, że trzeba zebrać wewnętrzny szew. To zawsze więcej roboty wziąwszy pod uwagę, że akurat ten jest stebnowany. Ponadto wiąże się z zebraniem również centralnego szwu na tyłku.

Najpierw ostrożnie pruję szwy i podłożenia dołów na jakieś 4-5 cm w bok.
Jeśli po wewnętrznym szwie nie musisz zbierać zbyt dużo - można wdać warstwę spodnią, a wierzchnią pozostawić w ułożonym układzie i przestebnować. Ale dla uzyskania dostępu do stebnowanego szwu musisz mieć rozprute także boczne szwy. Nie do końca, wystarczy tak do bioder.
Jeżeli natomiast na biodrach robi się "buła" - najpierw trzeba zmodyfikować głębokość podkroju zadka, czyli spruć delikatnie szew, wdać materiał o ten nadmiar w łukach (przeważnie to szczyt pośladków) i przestebnować ponownie. ALe to trudna robota z dwóch powodów: trzeba się przebić szwem przez punkt wiązania karczków (12 warstw tkaniny) i trzeba zrobić to tak, żeby przeróbka nie była zbyt widoczna. W przypadku wytartych dżinsów - może nie być łatwo...
To jest jednak najlepszy sposób dopasowania portek, jaki do tej pory wymyśliłem.:)
Zeszycie później zewnętrznych szwów to już leberko, tylko trzeba się trzymać śladów po pierwotnym szwie.
No i doszycie podłożeń dołów pozostaje, ale to też można zrobić prawie bez śladu...
W załącznikach - spodnie, które przerabiałem właśnie w podobny sposób. Z tym, że szerokość nogawek pozwoliła całkowicie "ulotnić" szew stebnowany i to znacznie ułatwiło robotę.
To twarda i spoista skóra dwoinowa w wyprawie nubukowej, ale kiedy w nich trochę pochodziłem - zmiękła i ułożyła się do mojego tyłka tak, że jest wygodniejsza od dresu... :)
Na centralnym szwie tyłka widać kilka niedoskonałości, ale to było wyzwanie dla mojej maszyny...:)
Tak czy owak - teraz to jedne z moich najwygodniejszych portek.
________________________________________________________
Maszyna do szycia składa się z:
1. maszyny zasadniczej
2. maszynisty
https://www.facebook.com/Zibiasz

Załączone obrazy

Obrazy zostały zmienione. Kliknij przycisk 'Opublikuj' aby zapisać te zmiany!

2 strony: < 1 2

Zaloguj się aby napisać odpowiedź.